090817

Första skoldagen; jag kände mig åter som när man var liten och osäker på allt och alla. Men något som skiljer då från nu är att jag numera lyckas besegra min blyghet och inte behöver sitta och våndas över mig själv.

Idag blev vi välkommnade av sektionens faddrar som visade oss runt på KTH. På morgonen hade jag gladerligen satt på mig högklackat bara för att vinna några extra centimeter(kort som jag är), men det slutade med att jag blivit några blåsor rikare. Jag som hade tänkt mig att Sthlm inte skulle vara lika hemsökt av kullerstenar och backar som Lund.

Vi fick scheman om de kommande två veckornas mottagning. Jag blev jätteglad över att vi ska på Gasque (ungefär finmiddag) på onsdag. Då ska jag försöka lägga upp bilder. Folk i min klass verkar hur mysiga som helst. Jag var så pirrig i morse men hela dagen flöt på riktigt bra. Trots ett Kemiprov som gick dåligt men ett matteprov som jag tror gick hyfsat. :)

Ikväll lagade jag mat med mina inneboende Olivia och Fei, båda är jättesnälla och det var riktigt mysigt att laga mat och diska tillsammans, så jag känner mig verkligen hemmastadd i Sthlm minst sagt.

Hoppas er dag har varit underbar!

Puss & kram
Fei


Kommentarer
Postat av: Sandra ♥

spännande :) vad ska du plugga för nåt? :)

2009-08-17 @ 22:31:01
URL: http://saandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sandra ♥

jaha på så vis :) hur länge är den utbildningen då? nej jag är inte gift, hehe! men ser nästan så ut. det är en bild från balen jag har i min header :) nej jag bor inte i Stockholm utan i lilla Halmstad.. bor du i sthlm? :)

2009-08-18 @ 09:34:01
URL: http://saandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Marie

åååh så roligt att läsa vad du skriver Fei! Jag är säker på att du kommer trivas som fisken i vattnet i Stockholm. Om ett par veckor har du väl glömt lilla Lund... fast nej... det får du aldrig göra! :) Lova att hojta när du är i skåne och hålsar på. Njut nu riktigt av din tid och skaffa massor med nya vänner,så kommer jag även till Stockholm och hälsar på någon gång. För det hoppas jag att jag får.

Om du får lite hemlängtan vet du att jag alltid finns vid telefonen och väntar.

Ha det bäst!

puss och kram,

Marie

2009-08-18 @ 10:41:40

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0