091225

Godmorrgon! Haha, nu regnar det och snön håller på att försvinna helt men jag är glad att det vita varade till igår iallafall. Min jul blev som vilken vanlig familjefest som helst. Det kom massa familjevänner (kineser), alla barn hamnade vid ett bord och alla vuxna vid ett annat och efter några glas blev det massa skvaller...som vanligt..men jag hade kul :)

Det är riktigt nice att vara kines, bland annat så slipper jag det äckliga traditionella svenska julbordet för att frossa i ljuvlig kinesmat. :) Vi körde utan julklappar i år främst för att få det vi verkligen vill ha och behöver på mellandagarna istället. Alla saker jag hade köpt i stockholm hade de redan öppnat när jag kom hem, ingen i vär familj kan vänta haha.

Jag tycker annars att julen är sjukligt överskattad och jag föraktar att det ska vara så stressigt med konsumtionen och leder till att folk blir otrevliga mot varandra på grund av stressen överhuvudtaget som julen får en att bli. Då har folk glömt vad julen innebär, det absolut viktigaste är ju att man har kul och att man får umgås med sina käraste. Hur var er jul?

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0