Andra och sista provdagen avklarad.

Nu är jag färdig med intervjun och uppgifterna till industridesign i Lund. Det har varit två hektiska dagar då vi gjort totalt åtta olika uppgifter plus intervju. Dagen började inte alls bra då jag kom till mitt arbetsbord och såg att min lerfigur hade sprukit sönder på massor av ställen.

Under loppet av dagen försökte jag göra mitt bästa för att laga den så att den blev någonlunda hel igen. In i det sista jobbade jag - och jag hann.

Första uppgiften idag var Story board, det innebar att vi skulle rita en serie som de gav handlingen till. Det var ganska roligt och jag tycker att min blev skitkul. Sen direkt efter, började vi med konstruktion. Det innebar att vi skulle göra en sak som skapar en intressant ljusbild. Vi fick bl.a en ståltråd som visade sig vara väldigt ostyrlig, jag blev inte riktigt vän med den så därför lossnade min sak innan vi skulle äta lunch. Jag kände verkligen panik under hela lunchen, visste inte hur jag skulle kunna tämja ståltrådarna.

Efter lunchen hade vi en och en halv timme på oss att göra färdigt saken, rita av den och fixa färdigt lerfiguren samt ställa iordning allting på bordet. Jag skyndade mig som tusan, har nog aldrig varit så koncentrerad på att bli färdig med något estetiskt som då. Fy vad jag ansträngde mig! Men jag lyckades bli färdig med allt till slut och den blev rätt cool faktiskt.

Sen fick vi ett kuvert, som visade sig vara tomt! Vi skulle inom en halvtimme skapa något som gör skillnad mellan mig och de andra sökande. En riktigt taskig uppgift! Men jag tog mig i kragen och gjorde så gott jag kunde.

Denna andra provdagen var mycket mer hektisk och jobbig än första, men nu är det över och jag kan bara vänta. Men inte ska jag ha tråkigt när jag väntar heller. Till Kina drar jag på måndag! JIPPI!!!!

Nu ska jag hem till Åsa och planera vår resa till Kina.

Puss & Kram
Fei

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0