Balen.

Jag har festat i totalt 15 timmar, först blev det bal på Grand, sen efterfest på Tegnérs, sen efterefterfest på Spyken och sist men inte minst en underbar frukostbuffé på Grand. Jag var heelt slutkörd när jag var hemma, jag tror jag tuppade av flera gånger när vi åt frukost för jag var så trött. Vi hade dansat hela kvällen och hoppat runt som galningar. Jag hade tur som bytte till platta skor efter balen. Är tveksam till att mina fossingar skulle ha överlevt annars.

Kvällen var lyckad med god en trerättersmiddag och levande ljus. Jag och min baldejt Vidar försökte sedan dansa vals och foxtrot så gott vi kunde, men det slutade med att vi bara föste fötterna fram och tillbaka på samma sätt till all musik, hehe. Jag önskar att jag hade lärt mig lite innan balen, men det var ju helt enkelt bristen på tid som gjort att man inte kunnat.

Kan säga att förväntningarna på kvällen var skyhöga hos de flesta, allra minst hos mig också. Jag hoppades att jag inte skulle bli trött så snabbt som jag blev och min hosta gjorde inte saken bättre. Jag hostade så jag nästan trodde att mina lungor skulle sprängas i intervaller. Ganska konstigt men jag drack mängder med vatten och jag tror att det var mycket vätskor som gjorde att jag blev mätt, för trerättersmiddagen var inte mättande för fem öre.

Jag brukar inte gilla rödvin annars men igår fick jag den godaste jag druckit, det var lite sött med en eftersmak som påminde lite om chilichoklad. Det vita vinet var också jättegott, det var också ett av de godast jag smakat. Tror att vinet var från Chile, det var nått jag snappade upp när servitrisen fyllde på iallafall.

Man kan väl säga att min första riktiga bal i mitt liv blev riktigt rolig men tröttsam :)

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0