Det bästa dygnet på länge - Student 2009!

Morgonen
Jag kan inte minnas att jag har haft en mer lyckad dag, min studentdag blev över all förväntan. Dagen började med champangefrukost på Stadsparken med klassen, sedan bar det av mot skolfotograferingen där vår klass blev förevigad en sista gång.

Lunchen

Vi åt "sista måltiden" med klassen på Myntha; dålig service enligt mig, men hyfsad god mat. Vi hade mycket trevligt men trångt vid den lilla uteserveringen. SMHI hade förutspått att regn skulle spöa ner vid lunchtid, men eftersom moder natur var på vår sida denna dag så kunde vi inte bara sitta ute och käka, utan även åka flak utan att känna en droppe falla, vilket jag igår inte trodde var möjligt.

Kvällen
På utsparken möttes jag av ett stort gäng kineser som är vänner och vänner till mina föräldrar, och jag blev överöst med gosedjur och blommor. Jag blev så GLAD! Sedan försvann vi upp till flaket och det var verkligen en härlig upplevelse som jag sent kommer att glömma.

Väl hemma efter flakresan fick jag massor av kramar, lyckönskningar och presenter. Över 80 personer kom och det blev mängder av god asiatisk mat lagad av Sveriges bästa kock inom asiatisk matlagning. Han är god vän till familjen, så han ställde upp till min student gratis, så himla tacksam jag är!

Natten
Efterfesten på Tegnérs började hemskt, jag var en av de första som  hade anlänt så ingen  jag kände var där. Jag stod i kön och blev nästintill våldtagen av en berusad kille i kön. Det var sjukt obehagligt så när jag kom in så låste jag in mig i the ladies och stannade tills mina vänner hade kommit från sina respektive studentskivor.

Kvällen blev sedan underbar. Jag träffade världens sötaste kille som av nån anledning bara ville dansa med mig. han bjöd mig på massor av drinkar, vi pratade mycket och vi dansade hela natten, ända tills vakterna slängde ut oss. Vi bytte nummer och jag hoppas verkligen att vi ses igen. jag är jätteblyg med sånt, vet aldrig om jag, eller när jag borde höra av mig. :S

När jag kom hem vid fyra på natten efter att ha cyklat i iskallt regn och motvind med en kompis på pakethållaren och halvlullig. Då såg jag att en någon snarkade från mitt rum, det var ingen i min familj, men jag ville inte väcka någon så jag la mig på ovanvåningen i samma säng som Elin (min syster). Det blev trångt och jag kunde inte somna, sov väl 3 timmar totalt. Sen gick jag upp och öppnade alla studentpresenterna, jag har aldrig någonsin i mitt liv fått så mycket saker på en gång, så det var verkligen kul att öppna allting.

Idag
Eftersom jag bara fick 3 timmars sömn igår så känner jag mig riktigt mör just nu. Har hjälpt till hemma med städningen efter skolavslutningen idag. Skolavslutningen var så fin. Jag blev riktigt tårögd vid slutet, jag ville inte gå därifrån, jag ville liksom inte lämna det ställe jag återvänt till under 3 år, det ställe jag känt trygghet och det ställe jag träffat alla de underbara människor jag har som vänner nu. Men livet går vidare, och nu är det slut.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Studenten är verkligen en underbar upplevelse! :)

2009-06-12 @ 18:01:26
URL: http://sakri.blogg.se/

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0