Veggomiddag


Det blev en supergod maträtt ikväll som jag improviserade fram till mig och Elin.
Den innehåller:
2 ägg
gräslök
gröna linser
majs
persilja
en halv burk dolmio
en halv lök
en morot
några lagerblad
en tomat
pasta
salt
peppar
några droppar vitvinsvinäger.

Jag kokde linserna tillsammans med lagerbladen för att det skulle få lite smak och doft. Under tiden kokade jag pastan(farfalle). Jag hackade lök och morötter och rörde ihop äggen och gräslöken som jag rörde i stekpannan. sen var det bara att hälla i resten av ingredienserna. Enkelt och snabbt!

Kommentarer
Postat av: Mandragora

Vad gott! Pasta är alltid rätt och lätt att passa ihop med annat.

2009-06-06 @ 19:47:51
URL: http://shakti.blogg.se/

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0