Min dag har varit lik en bergochdalbana

Jag cyklade till skolan och käkade lunch. Jag träffade helt oväntat på en tjej jag kände i högstadiet som berättade att hon nyss fick diagnosen ADHD. Jag tyckte det var helt ofattbart eftersom jag inte märkt av någonting alls att hon hade en sådan störning. För mig tedde hon sig vara helt normal, men det var längesen jag pratade med henne också. Så det kan ju vara därför.

Vi fick tillbaka fysikprovet i Fysik B som jag gjorde för en vecka sen ungefär. Jag var skitnervös för jag ville verkligen ha VG. Jag har aldrig någonsin i mitt liv kämpat så hårt för ett VG som nu, så jag satt som på nålar innan vi fick ut proven. Det visade sig att jag fick G+/ VG-. Alltså två VG-poäng under. Det var så jävla irriterande och jag blev så ledsen för grejen var den att jag hade pluggat som satan till provet.

Resten av lektionen var jag teared apart. Karin försökte trösta mig, gulliga Karin. Men jag mådde verkligen ingen vidare. Efter lektionen tog jag ett snack med Leif (vår fysiklärare), och han antydde att det verkade ok med att jag var två poäng ifrån eftersom jag fick MVG på förra provet. Mina fysikbetyg har pendlat rejält mycket, jag har fått IG, G, VG och MVG, så inte undra på att han har svårt att sätta betyg på mig.

Jag kände mig en aning released efter det snacket, så jag och Karin gick en liten promenad till en trappa upp och jag köpte min avsparksbiljett till Tegnérs. Vet att jag är sent ute, men nu är det gjort!

Efteråt stack jag till fotolabbet för att pigga upp mig själv. Är det nått jag blir glad av så är det att vara där. Stannade där i typ en och en halvtimme bara eftersom jag egentligen måste plugga till matte E- provet på fredag. Så ska ta och göra det nu.

Puss & Kram
Fei

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0