Mitt livs bästa helg!

Prag is nice! Jag åkte dit med skolan i 4 dagar. Det var varma, roliga dagar och partyparty till 4-5 på morgonen tre kvällar i sträck. Just nu är jag skittrött, kom fram imorse klockan nio. Vi åkte tåg och jag har aldrig känt att en tågresa på nio timmar gått så snabbt. Jag och några vänner deckade så fort vi la oss i vår kupé och vaknade en kvart innan vi skulle gå av.

dans, sprit, strul, mysiga gator och otrevliga pragbor - där har ni min vistelse i Prag i ett nötskal. Jag ska sammanfatta mig kort om mina dagar nedan:

Dag 1 kom vi fram vid två på eftermiddagen. Alla hade sovit kanske totalt fem timmar på ditresan men var rätt peppade på att upptäcka Prag. Vi käkade först på en Kinarestaurang där jag flörtade lite med servitrisen och fixade gratis dricka åt mig och alla mina vänner (vi var runt 15 pers tror jag). Efteråt strossade vi runt i gamla stan och var allmänt turistiga. Prag var verkligen fint i solskenet kan jag påstå. På kvällen hittade vi till ett ställe som hette music club. Jag, Emma, Åsa, Anna, Johanna och Sofia gick dit och dansade. Vi var riktigt peppade efter vår förfest på hotellet så vi dansade som fan och efter den kvällen hade var och en hookat minst en kille. Jag hade det särskilt kul med en kanadensare som hette Sam. Han var skitkul att dansa med och väldigt trevlig. I slutet av kvällen sa han att han ville ha sex med mig, har aldrig träffat en kille som varit så rak med den frågan, men jag dissade honom.  Första kvällen i Prag blev riktigt lyckad, vi lämnade klubben kring fem på morgonen.

Dag 2 kände vi oss möra efter dansen kvällen innan men vi steg upp och käkade lite frukost och drog in till stan. Jag, Åsa, Johanna, Samuel och Harriet stack till Gula marknaden och strossade runt. Jag köpte en väldigt fin sjal och ett skitsnyggt partylinne som jag sedan hade på kvällen. Vi bestämde oss för att dra till Music club igen eftersom gårdagen var så kul. Men det blev bara en sämre repris av första kvällen. De flesta hookade nån och ca 80% av folket var svenskar som man kände. Jag träffade en kille som jag gått med i samma klass i lågstadiet och dagis. Jag minns att han var den förste jag blev kär i. Vi hånglade den kvällen men jag ångrade mig lite efteråt, han bor ju fan ett kvarter från mig...

Dag 3 var sista hela dagen vi var i Prag. Vi gick och såg sevärdigheter och jag följde med en kompis när hon skulle träffa en tysk som hon hade hookat två kvällar innan. Det verkar som att det blev riktigt seriöst mellan dem. Han ska tydligen komma och hälsa på i Sverige i sommar. Vi hängde med honom och sen shoppade vi, fast jag hittade inte mycket.
På kvällen var alla jättetrötta och allmänt opeppade men jag var tillfrågad av Louises gäng och festa med dem så det kändes taskigt att inte träffa dem. Johanna övertalade mig till slut och vi blev slutligen ganska peppade. Vi drack två drinkar innan vi skulle gå, sen gick vi ca 15 tjejer till orange bar (jättegoda drinkar och billigt), där drack jag några drinkar till, och sen var jag aspackad enligt mina vänner. Vi gick till en dansclub med gratis inträde och dansade som fan, alla, verkligen alla killar flockades kring oss och vi hade så kul! Inte MED dem utan tillsammans. Det fanns en del äckliga killar men dem petade vi bort. Det är så nice, jag tycker det är skitkul att knuffa undan äckliga killar, faktiskt ett sant nöje:)
Kvällen blev den mest lyckade avslutning man kan tänka sig. Jag älskar verkligen Prag!

Kommentarer
Postat av: Marie

Prag är alltså att rekommendera ? :D

2009-05-25 @ 15:45:05
URL: http://maariehaansson.blogg.se/

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0