100402

Hemhem, det är jag nu...jag oroade mig som fan hur jag skulle kunna kontakta mina föräldrar utan mobil när jag satt på tåget. Men som tur var hjälpte en kompis mig via chatten och en snäll medpassagerare lånade ut sin mobil till mig.

Idag har jag hjälpt mamma att städa och laga mat eftersom vi har gäster ikväll. Påskmat som hette duga, det var rena lyxmaten i jämförelse med vad jag ätit de senaste dagarna. Idag har jag t.ex ätit jordgubbar, torkade tranbär och färsk tofu.

Det är så himla härligt att träffa min syster, hon är lika energisk och sprallig som alltid och varje gång jag åker ner till Lund så har hon förändrats för hon växer och lär sig så snabbt! Det är också en av anledningarna till att jag tvekade med att flytta till Stockholm, att inte kunna vara en del av hennes uppväxt längre. Jag och min syster har alltid stått varandra nära även om det skiljer 10 år mellan oss. Vi har liksom alltid stått på samma sida och det kändes som att vi skyddade varandra på nått sätt när jag bodde hemma med föräldrarna. Fast efter att jag lämnade Lund så förstod jag hur nyttigt det skulle bli för både mig och henne. Hon har utvecklats enormt och blivit så stark! Jag beundrar henne verkligen och önskar att jag hade varit lika stark när jag var i hennes ålder...åh vad jag älskar henne!

Just nu sitter jag och tar det lungt och njuter av att bara kunna ta det lungt och vara hemma. Fast jag sitter och grubblar som fan, när jag får det jag vill ha, så upptäcker jag att det inte är vad jag behöver. Jag går vidare men sitter ändå fast...ojojoj, vad flummigt detta blev, jag orkar inte förklara närmare.




Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0