Kyckling och bulgur


Vad gör en KTH:are som inte har råd att äta köpemat? Jo, hon fixar en egen bättre variant av köpematen:P Jag har gjort en kopia av kycklingsalladen från Stories, det tog mig mindre än en halvtimme att göra. Hur lätt som helst så jag fattar inte varför folk inte gör det själva. Så Iaf. Du behöver:
  • Kycklingbröstfilé
  • rödlök, moröttter, paproka, broccoli eller andra grönsaker
  • bulgur
  • tomatpuré, ev. vitt vin och basilika till marinad.
  • Nån  god dressing, jag körde med creame fraiche och pesto.
Det du behöver göra är bara att marinera filén i vitt vin, basilika, salt och tomatpuré. Steka filén och sen woka alla grönsaker. Under tiden kokar du bulgur med nån buljong(ifall du har) och hälla i lite paprikapulver(om du har), annars salt. Avsluta med en klick god dressing och pesto, sen är du fäääärdig!

Kommentarer
Postat av: hej

hej fei, var har du tagit vägen? : (

2011-08-15 @ 14:21:01

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0