Dag 2 i Hong Kong

Så hur blev min spontana dag här i Hong kong då...här kommer lite bilder från dagen.
Det började regna så jag tog mig till närmaste café i Mong Kok och kände hur världen runt mig stressade förbi. Sen drog jag ut på en lång shoppingrunda som slutade med för mycket tunga saker...min väska är på bristningsgränsen.
Lunchen spenderades på ett ställe med rullbandssushi.
På kvällen mötte jag upp Amelie och en kille från Hostellet som också ville hänga med oss. Vi strossade runt på nattmarknades och käkade Pad thai.
Det är jättemysigt att gå på nattmarknader, speciellt när det inte är så mycket folk som ikväll.
 
 
Kvällen avslutades på Världens högsta bar Ritz-Carlton 450 meter över havsytan på 118:e våningen.
Det var en inredning där som påminner om insidn av en växt.
 

Godnatt Hong Kong och godnatt till er! Jag ska gå och lägga mig för att ladda inför imorgon vilket blir sista dagen för oss. 

Kommentarer
Postat av: Elin

omg !!!!!!! 118 :e våningen

2012-08-15 @ 19:15:34

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0