Dag 14 i Kina

Idag har varit en rolig dag då jag och A. har fått lära oss om hur man gör hårdhetsmätningar på metall och hur man mäter slagsegheten på en metall. Jag kunde iof. sedan tidigare göra mätningar med Sharpy-V (namnet på maskinen som gör slagseghetsmätningar) i skolan som labbassistent, men den som vi fick testa på idag var verkligen high-tech. Nästan allting var automatiskt, man behövde inte ens placera biten på testplattan eftersom det gjordes med en knapptryckning.
 
Jag kände mig otroligt trött och matt på eftermiddagen. Amelie kände sig likadan vilket vi trodde berodde på den kvava värmen och för att vi hade blivit väckta mitt i natten av ett par som grälade utanför våra fönster. Så nu är det äntligen dags att vila ut, tiden försvinner alldeles för snabbt här. Man hinner äta och kolla mejlen, ringa ett samtal efter jobbet och sen är klockan tio typ. 
 
Hoppas att ni har haft en fin dag i Sverige, jag har hört att det börjar bli sommrigare nu. Vi hörs imorgon!
 

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0