Söta barer i Shanghai

En slush för runt 10 Yuan är inte ovanligt. Under vår dag i Shanghai köpte vi slush, smoothie, islatte och iste för att att släcka vår törst i den 30-gradiga (bastu) värmen.
 
Vi besökte även snacks-barer med söta namn.
Min favorit är Beard papa. Det är ett väldigt roligt namn som inte är särskilt aptitretande. Men de säljer den godaste snacksen i hela världen, nämligen Puffs. Det är något jag skulle kunna tänka mig att vara det sista jag äter innan jag dör. För er som inte vet vad Puffs är så kan jag berätta att det är en sorts fluffigt bröd som man har friterat lite lätt. Sen kan man välja fyllning som antingen vaniljkräm eller cappucinokräm. Det finns även glassfyllning men de har jag inte hunnit prova än. Men det kommer inte dröja länge tills jag gör det. ^^
 

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0