Reunion med gamla klasskompisar

Ikväll var jag och firade ute med några klasskompisar. De flesta har gjort sina sista tentor för terminen och tar sommarlov, men för mig var det mest en härlig reunion. Jag har knappt sett vissa från min gamla klass sen januari så det var väldigt kul att träffas. Vi var på en av de bättre grekiska restaurangerna i Stockholm, men definitivt den mest prisvärda. (Stället heter Kamarina.) Jag fick så mycket mat att jag var nära att storkna. Till efterätt åt delade jag en supergod baklava med Jennie.
För er som inte känner till vad baklava är så kan jag berätta att det är en traditionell bakelse från mellanöstern. Det är en bakelse med extremt tunna lager smördeg varvat med nötfyllning och honung. Ofta kan det bli uppemot tusen lager och det är ett måste att äta den färsk eftersom det är då den är krispig. Prova med vaniljglass, det smakar enligt mig heeelt underbart!
Den här rätten heter Pikilia och innehåller bifteki, lammracks och fläskfile. Sen fick jag en hel skål med rostad potatis...Så mycket mat får man sällan på andra restauranger för 170 spänn.

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0