Middagsbjudning

Igårkväll höll jag i en middagsbjudning. Jag kom ju hem från Finland i förrgårkväll så jag hade lite att göra igår. Jag storhandlade, städade, lagade massor med mat och hade framförallt jättekul!
Jag la ganska mycket tid på förberedelse. Det blev kinesiskt, thailändskt och persiskt och lite italienskt och mexikanskt. Haha, bästa från alla världar :) 
Jag lagade en kinesisk pepparbiff...
 
..Limekyckling med groddar och haricoverts i sötstark sås...
..saffransris med tranbär för att garnera över vanligt ris.
Maten serverades tyvärr på papptallrikar, men det är guld värt när man inte har diskmaskin.
Kvällsmaten avslutades med en smarrig efterrätt.
 

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0