120914

Jag har varit på en riktigt jobbig färd idag. Jag åkte hemifrån klockan sex på morgonen för att catcha ett tåg till Hofors som ligger cirka 200 km ovanför Stockholm. Det var beräknat att jag skulle komma fram efter tre timmar och 2 byten. Men det slutade med att tåget blev försenat 1 timme och jag fick byta till buss sista sträckan. Men lyckligtvis så är norrlänningar så trevliga och praktiska att de skjussar dig dit du vill med ersättningsbussen. 
 
Efter en lyckad studiedag så åkte jag till Hofors station som bestod av ett tomt rum med några stolar. Jag var den enda som var där och det end jag kunde höra var mitt eget eko. Enligt SJ:s kundtjänst skulle jag få vänta på att få åka först efter tre timmar. Men jag vägrade godta att fastna där i regnet i ett pytterum med en stol i tre timmar så jag fixade efter mycket om och men så att jag skulle få komma hem två timmar tidigare.
 
När jag kom hem så var jag hungrig, trött och kände mig jätteäcklig efter all svett, regn och sot. Men då känner jag den underbaraste doften av stek från köket där min kusin står, och gissa vem som skuttade runt av glädje?
 
Kvällsmaten bestod inte av stek som jag först trodde, utan en rödvinsmarinerad nötköttswok. Såå god, synd bara att den här sortens hemmalyx försvinner nästa vecka då min kusin åker iväg. :(

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0