Cykel.

Jag cyklade en sväng till Gyllenkroksallé för att hälsa på Philip en stund. Är det något jag kommer att sakna från Lund, så är det de långa cykelturerna. Jag har cyklat i hela mitt liv, så länge jag kan minnas och sen jag var sex så cyklade jag själv till skolan varje dag. Jag avundades aldrig de barnen som blev skjussade av sina föräldrar, det var jag och mina cyklar.

Idag fick jag en tvättpåse av mamma, jag blev lite sådär paff som man blir när något som egentligen är ganska självklart går upp för en...jag ska tvätta allting i en tvättstuga och leva själv i en lägenhet om bara några veckor. För mig betyder nu tvättpåsen så mycket mer än den någonsin gjort - den har blivit min alldeles egna symbol för vuxenlivet.

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0