Vegetarisk curryröra


Den här rätten är en av mina favoriter, verkligen supergod, enkel och snabb. Dessutom innehåller den massa nyttiga saker. Du behöver verkligen inte allt som står, oftast tar jag bara vad jag hittar i kylen och improviserar fram nått nytt varje gång.


Detta behöver du:
Morötter
ägg
champinjoner
majs
lök
gräslök/purjolök
tomat
spenatblad
Matvete (Bra med närproducerat)
Salt
socker
örtkryddor
curry
persilja

Så här gör du:
Hacka morötter, champinjoner, lök, gräslök/purjolök, tomat i bitar. Koka matvetet (står på förpackningen hur man gör). Fräs äggen som du vispat tillsammans med hackad gräslök och salt och ev. örtkrydda.

Ta ur äggen och lägg i en skål så länge. Häll på ny matolja och häll över champinjoner, lök, morötter och sist majsen. Häll lite salt och låt fräsa. Efter en stund lägger du i tomaten, strör lite salt och socker över. blandar eventuellt i några droppar vitvinsvinäger, men kan uteslutas. Lägg i lite hackad persilja.

Låt allting mullra under lock i 3-5 minuter. Sen häller du i äggen och det kokta matvetet och smaksätter med lite örtkryddor och nån tesked curry. Smaka av tills du tycker allting smakar gudomligt, för Då är du färdig!


Kommentarer
Postat av: Mandragora

Jag älskar enkla maträtter! Från "ingenting" blir det magi. Perfekt att bara plocka från kylskåpet. Min (köttätande) sambo brukar faktiskt göra någonting liknande då han bara vill "slänga ihop" något, ha ha!

2009-06-18 @ 12:58:23
URL: http://shakti.blogg.se/

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0