120410

Back to reality. Jag har mycket, mycket att ta itu med nu när jag är hemma igen efter en härlig vistelse på Yasuragi SPA. Jag vill rekommendera det till alla eftersom även min kille som varken var för SPA eller japansk kultur och mat tyckte om Yasuragi och till och med föreslog att gå dit igen..och stanna i en vecka. Det är beläget i Nacka mitt bland skog och nära till havs. Personalen var supertrevlig och man får en känsla av att man är i Japan när man stöter på en japanska i kimono.
Maten var gudomligt god, frukostbuffén är nog det bästa. Det finns verkligen allt man vill ha; smoothie, nypressad juice som du får pressa själv, ägg, olika sorters bröd, fem olika filer/yoghurt, sashimi, misosoppa, sushi som man kunde göra själv, massor av olika drycker varma som kalla...you name it. Jag ville inte gå därifrån. En av de bästa sakerna på Spaet är att nästan all mat de erbjuder är ekologiskt eller KRAV märkt. Frukterna var jättesöta oberoende av vilken man tog. Jag tror att vad jag vill säga med detta inlägg är att jag helt enkelt vill tillbaka dit inom en snar framtid.
Imorgon ska jag upp tidigt och sticka på min första föreläsning i Project management. Sen ska jag kila direkt till Sickla för att ha ett jobbmöte. Men den här gången åker jag ensam eftersom Anna är jättesjuk. Jag hoppas att hon blir frisk snart. Jag kanske ska åka hem till henne imorgon om jag har tid över och koka nudelsoppa? Hmm...Jag får se. Nu ska jag få lite jobb gjort. Ha det bäst!

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0