Mitt 2012

2012 lider mot sitt slut och när jag blickar över året som snart passerat så känner jag mig otroligt glad och stolt över allt jag lyckats åstadkomma. Jag vill dessutom tacka alla fina människor runt omkring mig som varit en sådan support när livet har sett som mörkast ut. Nedan har jag skrivit en kort resumée av året som gått.
 
I januari fick året en första boost av att jag fick göra mitt kandidatarbete med min bästa vän Anna. Och vad vi sedan lyckades med var att få göra arbetet hos ett företag som vi båda var intresserade av. Efter mycket tid och arbete som vi la på projektet, resulterade det i högsta betyg vilket sedan firades rejält. Från det ena till det andra så fick jag ett telefonsamtal om jobb i Kina precis efter att vi hade redovisat kandidatarbetet i skolan.
 
Sommaren började med en stor släktreunion i Beijing som inte skett på 4 år. Jag började sedan jobba vid Shanghai. Under internshipet reste jag även till Hangzhou där jag var på en stor släktreunion på pappas sida. Efter internshipet reste jag runt först till Hongkong och sedan till Seoul.
 
Efter sommaren började jag med mina ekonomikurser och engagerade mig i Armada (Arbetsmarknadsdagarna).  Jag lyckades sälja flest eftersläppsbiljetter av alla vilket resulterat i en praktikdag på ett stort företag. 
 
Under året som gått har jag även träffa massor av nya människor. Alla nya erfarenheter jag fått har på ett eller annat vis satt prägel på mig vilket fått mig att utvecklas. Sammanfattningsvis, så tycker jag att det här året har varit extremt lärorikt och fått mig att växa minst 3 år psykiskt.
 
 

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0