Mitt senaste halvår.

När någon talade om för mig att det är den fjärde advent på söndag trodde jag inte mina öron. Tiden har gått otroligt snabbt och speciellt det senste halvåret. I Juli kom beskedet att jag skulle flytta till Sthlm, sen har det bara rullat på; ny miljö, nya vänner, ny personlighet?...kanske. Vill ju inte erkänna det egentligen, men helt ärligt så är det ju en naturlig grej att man förändras när man umgås med nya människor. Och såklart finns det ju både bra och dåliga förändringar, så till nyår ska jag ge flera nyårslöften för att förbättra mig själv.

Trots att det hänt massa jobbiga saker under året och jag har gjort många misstag så ångrar jag inget, jag tror att man får ett annat perspektiv av livet när man tar risker och lär sig av sina egna misstag. Jag ångrar aldrig något misstag utan jag bara ältar det ett tag och tänker slutligen; "Nu vet jag det, nästa gång så kan jag göra på ett annat sätt".

Jag tror inte att allt har en mening men jag tror på att man kan göra världen bättre genom att försöka se det goda och sprida glädje genom att vara optimistisk. Självklart är jag som alla andra, inte perfekt...jag har mina dåliga dagar och vill bara tycka att allt är skit och dissa allt. Men såna dagar behövs för det är då man kan bearbeta allt det jobbiga och så småningom gå vidare, värre är det om man fastnar i skiten, då är det illa.


Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0