Mitt liv börjar få tempo

Jag undrar hur jag får tid till allting, idag blev det matlagning, kortmaking till studenten, och såklart massa fysikplugg-det tar visst aldrig slut? Jo! Snart är det slut! Det är slutprov i Fysik B nästa vecka på tisdag, sen är det ingen mer nånsin!

Jag lagade en jättegod vegetarisk tomatsås till farfalle(pasta i form av små rosetter). Det var riktigtriktigt gott! Tyvärr hann allt bli uppätet innan jag fick chans att fotografera det. Elin(min kära lillasyster) åt mer än hon nånsin sett henne göra tidigare. Både mamma och pappa åt trots att de annars är väldigt anti-vegetarianmat.

Nuförtiden börjar jag på riktigt känna vibbar av att jag är vuxen, det händer inte på en natt, det här som alla tror att jahapp; "Nu när du fyllt arton så är du vuxen-ig!". Så har jag inte känt förrän nu, att jag verkligen är det.

Det handlar mycket om att mina föräldrar behandlar mig mer som en vuxen än som en tonåring. Jag blir tillfrågad att vara med på Elins utvecklingssamtal(!!!!), gå på samfällighetsmöten(riktigt jävla tråkigt om ni frågar mig), smågrejer som att de ser det som självklarhet att jag lagar mat självmant(kanske är jag så duktig? Eller så har de fått för sig att jag, Fei Ying har blivit en äkta hemmafru?), och jämnt får sysslor som att tvätta och lämna samt hämta Elin.

Jag höll på med min hårknut ett tag idag, hmmm..det gick väl sådär men jag kommer nog få upp tempot under morgonstressen antar jag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sv: Jag har åkt sedan jag var 6 år, men jag är inte så duktig xD.

Jag åker konståkning i team (kolla: http://www.youtube.com/watch?v=VjMPo3YKaXA

http://www.youtube.com/watch?v=sUiW66lNSy4)

2009-05-10 @ 23:36:23
URL: http://hoppalong.blogg.se/

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0