Lever jag ett äkta 08-liv nu?

Skola, shopping, käka på Friday's, skola, shop until you drop, festa sönder, strula...så ser mitt stockholmsliv just nu. Jag gör typ allt med mina underbara vänner här och det känns som att jag inte är densamma som jag var för 3 månader sen, men jag måste säga att det här är ett ljuvligt liv som jag kommer få svårt att komma ifrån.

Jag har blivit sjukligt mycket mer kräsen, kanske beror det på att jag bor på Östermalm, struttar runt i högklackat och spenderar mer pengar än nånsin på kläder och cafébesök. Allting beror ju på att jag hittills inte behövt lägga så mycket på boende och mat, men jag antar att allt kommer att förändras när jag flyttat.

Under senaste veckan har jag spenderat mer pengar än jag trott jag skulle göra, jag har köpt ett par Jimmy Choo, två par glasögon, ett diadem, underkläder, En skitsnygg tröja från, julklappar till mamma och Elin och en hel del annat som jag inte kan komma på för tillfället.

Igårkväll var jag på en visning tillsammans med Sarah, sen blev det shopping, fixade oss i ordning hos henne, sen förfest hos Jennie och så slutade det på the Bridge. Vi var ett ganska stort gäng som festade tillsammans och vi hade skitkul. Fast senare på kvällen blev flera av våra killar utslängda på grund av att de var "för fulla", riktigt dålig stil eftersom de var mindre fulla än mina tjejkompisar.

Idag har jag strossat runt på stureplan med min värdfamilj där de bjöd mig på den godaste och dyraste fikan jag har varit med om. Vi kalasade på kakor, latten och tårta som kostar skjortan. Jag kände mig lite som Marie Antoinette kan jag säga.

Nu är jag hemma och mina fossingar har nästan slutat fungera och jag oroar mig över att jag ska bli sjuk på grund av gårdagens salivbyten. Nu ska jag ta itu med seriöst skolarbete:)

Puss och kram
Skumbanan


Kommentarer
Postat av: mariem

"Skola, shopping, käka på Friday's, skola, shop until you drop, festa sönder, strula". Är det de bästa sakerna i livet?

kram

Marie

2009-11-21 @ 19:28:56
Postat av: Fei

Tack för att du påminner mig om att jag borde kolla igenom v ad jag skriver, klart det inte är detbästa sakerna i livet. Men det är det enda jag gör nu och det känns lyxigare än nått jag varit med om innan. :)

2009-11-22 @ 18:11:58
URL: http://feisreality.blogg.se/
Postat av: mariem

Jag förstår, och visst är det underbart att du tris så bra med allt i Stockholm. Fortsätt med det, ta vara på dagarna. :) You rock! ;)

kram

Marie

2009-11-22 @ 20:27:30
Postat av: Yohanna

Men Feifei!!! Förblindas inte av all lyx och glamour... Materialistiska värden är inget man ska håll fast vid :) Nä jag ska inte vara sån du är ju min GlamourFei!!!! Eller EcoGlamourQueenFei kanske? :)) Jag saknar dig! Ville följa med de andra upp till Sthlm och träffa dig, men jag har slutprov den 5:e i fysik... bajs vad det kommer skita sig, har en usel lärare. Men vad sägs om att komma till Norge? :D

2009-11-28 @ 00:07:37
Postat av: Fei

Saknar dig med min Yohanna!<3 Vad synd att du inte kunde följa med upp hit. :( Det känns bra att någon läxar upp mig när det gäller mina shoppingvanor nuförtiden:P

2009-11-29 @ 16:36:33
URL: http://feisreality.blogg.se/

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0