Min helg i Shanghai

Min helg i Shanghai har varit heeeelt galet kul. Nedan kommer lite bilder som ungefär visar vad jag har hittat på. I fredags efter jobbet, åkte jag och A. direkt efter till Shanghai för att fira min vän Elinas födelsedag. Vi firade tillsammans med våra vänner från Stockholm och på ett av Shanghais topp tio restauranger, Mr & Mrs Bund. (Kan det bli lyxigare än att restaurangen ligger en våning över Cartier och en utsikt över The east pearl?)
 
 
Här sitter jag med finaste födelsedagsbarnet.
 
Efter en dag med shopping på hela lördagen så åkte jag och A. med sista båten på Huangpu river och njöt av utsikten på the Bund.
 
Om ni någonsin funderar på att resa till Shanghai, så rekommenderar jag att ni tar båtturen här. När jag tittade ut och kände luften blåsa, så kunde jag inte annat än känna mig fri, lycklig och lite sorglig på samma gång.
 
Efter den vackra båtfärden strossade vi längs the Bund mot The Vue. Det är i särklass den bästa baren jag varit på. Enligt mina efterforskningar på nätet så är den här korad till den bar som har den bästa vyn i hela Shanghai. Drinkarna var jättegoda, stämningen urmysig och jag älskade DJ:ns låtval. Shanghai är känt för att ha de bästa barerna i hela Kina. Det skulle inte förvåna mig om att den här baren är bäst i hela Kina.
 
 
 
Söndagen laddades med Subway (Chicken teriyaki såklart!) och en latte som smakade choklad. Efter att sedan gått vilse en stund, stack vi till Shanghais shoppingvaruhus med gångar som såg ut som att de aldrig skulle ta slut.
P.S: Mina väskor kommer säkert få övervikt...

Kommentarer
Postat av: Dogy

It seems Fei has a lot of fun. Nice pictures

2012-08-08 @ 13:01:35

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0