Bästa kuren för vintertorr hud

Jag vill passa på att rekommendera den bästa kroppslotion som jag har testat, och tro mig, jag har testat the body shops, biotherms och många andra. Korres slår dem alla i både konsistens, doft, pris och fukt. Min favorit är den jasmindoftande som är ganska diskret. Doftutbudet är inte bara stort, krämerna är dessutom ekologiska och ej testade på djur. De är dessutom fria från mineraloljor vilket är ett ämne som annars gör att svettavsöndringen och hudens egen fettproduktion blir rubbad och pH-värdet blir stört. Produkten är även fri från parabener som verkar hormonstörande eftersom kroppen uppfattar ämnet som ett hormon. Det är allmänt känt att parabener kan påskynda tillväxten av cancerceller. I en engelsk studie har man funnit parabener i bröstcancerknöl. Det är ganska avskräckande att veta att detta bara är en bråkdel av den djungel av kemikalier som finns i produkter vi använder varje dag. Man måste vara försiktig med vad det är som man smörjer in sig i.

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0