120610

Snacka om att tiden går snabbt. Det är redan 10 juni. Det är bara runt en vecka fram tills jag ska åka till Kina. Jag är så taggad och ser jättemycket fram emot det. Men jag kommer att sakna min fina pojke här hemma. Jag önskar att han ville följa med. Men eftersom han har jobb och inte gillar att resa så finns det inte mycket jag kan göra åt saken.
Min familj kommer att åka till Kina lite innan då jag åker. Jag ser så mycket fram emot att få hålla om min lillasyster. Senast vi sågs var i april och senast hela min familj var i Kina tillsammans var när jag var 16 eller 17 år tror jag. I år blev det bara en jäkla sammanträffande! Vilken jäkla tur jag har haft i år! Det är nästan så man blir rädd. Om jag ska räkna upp de främsta sakerna som har gått riktigt smort hittills i år så kan jag summera det såhär:
1. Jag fick göra Kandidatarbetet i skolan med min bästa vän.
2. Vi fick göra arbetet hos ett av de största företagen i Sverige.
3. Vi fick ett skitroligt projekt.
4. Vi fick lön trots att vi inte trodde det.
5. Det gick nästan utan några komplikationer att utföra projektet.
6. Vi fick en jättehjälpsam handledare.
7. Vi fick högsta betyg.
8. Mina andra kurser som jag har gått har gått bra (hittills)
9. Jag fick internshipet i Kina
10. Vi fick stipendie trots att jag ansökte flera veckor försent.
11. Vi får lön i Kina trots att vi inte trodde det.
Självklart finns det fler saker som kanske ska finnas med i listan (bland annat en del bieffekter), händelser i vardagen med människor jag älskar och smågrejer som har förgyllt mitt år hittills. För tillfället så är jag så lycklig och nöjd med allt jag har lyckats att uppnå och vill tacka alla som har stöttat mig under den här perioden då jag varit nära att ge upp och då allt har sett mörkt ut.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag säger bara en sak. YOU ROCK!!!



kram

Marie

2012-06-11 @ 09:06:21

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0