Sitter i skolan och pluggar

Jag har suttit med en vän och pluggat till engelska tentan. Men nu har han övergivit mig för träning. Jag funderar själv på att dra hem och plugga där istället. Ta en kopp te och köra järnet. Men först tänkte  jag gå en liten miniprommis.
Idag har jag vari på min första träff med min nya arbetsgivare och kollega. Vi pratade igenom om vad vi ska göra och våra villkor och allting låter så spännande och intressant. Vi ska få bo i en lägenhet i Kunshan och enligt vår arbetsgivare så kan man ta tåget in till Shanghai på 17 minuter. Vi kommer förrutom att jobba i Kunshan, kanske få åka iväg på andra resor inom Kina för att göra mätningar på konstruktioner.
Jag flyger fortfarande på moln eftersom det här är något jag drömt om i snart ett halvår. Och Drömmar kan bli sanna!
Min arbetskollega kommer från min gamla klass och vi har pratat lite sedan tidigare. Jag känner henne inte alls bra men jag tror att den här upplevelsen blir en katalysator till att vi lär känna varandra mycket bättre. Nästa vecka ska vi fixa visum och kanske hinna med en fika för att planera våra resor tillsammans.
Nu ska jag plugga, vi hörs imorgon efter tentan. Då ska jag ta med min kille på en överraskning som jag har arrangerat i två veckor nu.
Kramkram

Kommentarer

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0