Inget slår mammas mat

 
 
 
Jag göds ordentligt här hemma i några dagar till. Snart blir det avgång mot Stockholm igen och då blir det andra bullar. Här ovan är två bilder på så kallade Xiangling. Mamma friterade rullar med krispigt tofuskal innehållande köttfärsfyllning med svamp och räkor. Det är en traditionell rätt från min hemstad Hangzhouoch det är såå gott! Jag önskar att tågen mellan Lund och Stockholm gick snabbare. Ett lika långt avstånd med de kinesiska snabbtågen tar typ 2 timmar. Med X2000 tar det drygt 5 och en halvtimme. Sverige har lite att ta igen i den fronten tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Elin

håller med dig mammas mat äger

2013-01-04 @ 09:37:22

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0