Urban Decays Naked Palette 2 recension

 Ohh yes! Det är dags för en recension av Urban Decays Naked Palette 2!
Äntligen så kan jag dela med mig av mina tankar kring Urban Decay's Naked palette 2! Jag har velat ha den ett tag nu, men den har bara funnits att köpa på nätet, men nu finns den i Sephora både i Stockholm och Malmö. När det gäller skuggor, så vill jag gärna prova dem innan jag köper. Denna palett har funnits ute på marknaden sedan november förra året så den är bara ny för mig:) Tillsammans med paletten fick jag med ett läppglans med en fin brunrosa färg. Den doftar ganska mycket vilket jag inte gillar. Men för någon annan som trivs med mintchokladsmak på läpparna så är det ett plus.
När man öppnar plåtasken så ser man en väldigt bred spegel tillsammans med två syntetpenslar som faktiskt är väldigt lätta att använda till att måla på globlinjen. De hade en bättre stadga än jag trodde från början.
Färgerna från vänster:
Foxy / Half baked / Bootycall / Chopper / Tease / Snakebite / Suspect/ Pistol / Verve / YDK / Busted / Blackout
Färgerna i paletten är superfina och nästan alla ger ett metalliskt glans utom Foxy, Tease och Blackout vilka är matta. Anledningen till att jag har velat ha paletten är på grund av att färgerna är väldigt pigmentrika och inte enbart ger ifrån ett lätt metalliskt skimmer. 
Här ser ni alla färgerna på huden. Eller hur är färgerna fina? Mina favoriter är half baked, snakebite och busted. Färgerna är väldigt neutrala med både varmare och kallare toner. Eftersom jag har små asiatiska ögon, så kallada monolids, så passar metalliska skuggor bättre för att ögonlocket får en illusion av att det "lyfts upp" och öppnar upp ögat. Därför älskar jag metalliska skuggor och är supernöjd med paletten och rekommenderar den till yngre personer som är ute efter ett naturligt resultat men som ändå vill få ut en snygg partylook. Äldre personer med synliga rynkor bör undvika metalliska skuggor eftersom det framhäver rynkorna.
 
Det enda negativa är väl att jag inte kommer att uttnyttja alla färger till fullo. Men eftersom jag gillar att experimentera med färger så var det värt för mig att skaffa en så stor palett.
 
Update: Jag har upptäckt att de kallare nyanserna passar utmärkt till att skapa den perfekta smokey eyes (Blackout / YDK / Verve / Pistol / Suspect). Kolla in min nyårslook. De varmare tonerna använder jag till vardags och det funkar jättebra att endast använda halfbaked på ögonlocken för att piffa upp sig snabbt.
 
Svar till Anonym: Paletten kostar 420 kr. Det är inte extremt mycket om man tänker pris per skugga som blir knappt 40kr om man räknar bort penseln och läppglanset man får till. och för den kvaliten på skuggorna, så tycker jag att det är prisvärt. :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kostade den?

2012-12-27 @ 20:18:47
Postat av: Elin

den kostar 420 kr på sephora

2012-12-28 @ 13:24:48
Postat av: Elin

min hudfärg är tease :)

2013-01-02 @ 17:44:17
Postat av: Elin

naked palette 1 finns på makeup store

Svar: inte Urban Decay's naked palette. Makeupstore säljer bara sina egna produkter.
Fei

2013-01-03 @ 11:13:34

Känn dig fri att uttala dig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0